Επόμενο Τμήμα:

Skip to main content

Δήμοι ψάχνουν ναυαγοσώστες και δεν μπορούν να καλύψουν τις θέσεις – Ευκαιρία απασχόλησης για νέους

“Έκρηξη” θέσεων εργασίας για ναυαγοσώστες έχει δημιουργήσει το νέο προεδρικό διάταγμα το οποίο βρίσκεται σε ισχύ από πέρυσι τον Μάιο και έχει φέρει αλλαγές στη ναυαγοσωστική κάλυψη στις παραλίες. Ως αποτέλεσμα, οι θέσεις αυτές δεν μπορούν να καλυφθούν, με τον ο Νίκο Γιοβανίδη διευθυντή της Ελληνικής Ναυαγοσωστικής Ακαδημίας – ΕΝΑΚ, να αναφέρει στον Τύπο Θεσσαλονίκης ότι η ναυαγοσωστική μπορεί να αποτελέσει διέξοδο για τους νέους από 18 χρονών και πάνω, προσφέροντάς τους απασχόληση για τέσσερις μήνες και μάλιστα με μισθό που φτάνει τα 900-1000 ευρώ το μήνα.

Με τον νέο Προεδρικό Διάταγμα έχουν γίνει σημαντικές αλλαγές προς όφελος των λουομένων, όπως λέει ο κ. Γιοβανίδης, υπενθυμίζοντας ότι ο πνιγμός παραμένει δεύτερη αιτία θανάτου από ατύχημα στην Ελλάδα, μετά τα τροχαία.

“Σε ένα ικανοποιητικό ποσοστό το νέο νομοσχέδιο εφαρμόζεται από τους δήμους αυτήν τη στιγμή” αναφέρει ο κ. Γιοβανίδης. “Κάποιοι προσπαθούν να οργανωθούν. Το θέμα αυτήν τη στιγμή δεν είναι οι δήμοι όπως ήταν παλιά που φωνάζαμε για τους δημάρχους, το πρόβλημα είναι ότι δεν ξέρουν τα νέα παιδιά ότι υπάρχει το επάγγελμα του ναυαγοσώστη με αυτές τις νέες δυνατότητες που δίνει το νέο προεδρικό διάταγμα”.

Όπως αναφέρει οι απαιτήσεις του νέου Προεδρικού Διατάγματος δίνουν τη δυνατότητα για χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας σε πάρα πολλά νέα παιδιά και μέσα στην οικονομική κρίση “ανοίγει” ένα επάγγελμα για 4μηνη καλοκαιρινή απασχόληση. Ωστόσο, παρατηρείται το φαινόμενο να βγάζουν οι δήμοι προκήρυξη για ναυαγοσώστες και να μην μπορούν να καλύψουν τις απαιτούμενες θέσεις. “Πρέπει να γίνει γνωστό στους νέους, είναι μια καλή ευκαιρία κάποιος να πάει σε ένα νησί για παράδειγμα ή σε μια παραλία να δουλέψει και να πάρει πάνω από 4.000 ευρώ σε 4 μήνες και μετά και ταμείο ανεργίας άλλους 3 μήνες”, όπως σημειώνει.

Τι έχει αλλάξει

Ειδικότερα, με το νέο Προεδρικό Διάταγμα, η ναυαγοσωστική κάλυψη στις παραλίες από τρίμηνη έγινε τετράμηνη. Επεκτείνεται δηλαδή από την 1η Ιουνίου έως τις 30 Σεπτεμβρίου, αντί 30 Αυγούστου που ίσχυε παλαιότερα. Έτσι καλύπτεται αφενός η αυξημένη τουριστική κίνηση που υπάρχει και τον Σεπτέμβριο και αφετέρου ο ναυαγοσώστης μπορεί να μπει στο Ταμείο ανεργίας, κάτι που αποτελούσε πάγιο αίτημα του κλάδου.

Επίσης το νέο νομοσχέδιο δεν αφήνει να υπάρχουν εργολάβοι αλλά δίνει τη δυνατότητα ο κάθε δήμος να οργανώσει τη ναυαγοσωστική του κάλυψη ή να το αναθέσει μόνος του σε επίσημη ναυαγοσωστική σχολή.

Κάτι που επίσης άλλαξε είναι ότι ενώ πριν το 2018 κάθε ναυαγοσωστικός πύργος σε μια παραλία είχε ευθύνη 300 μέτρα εκατέρωθεν, άρα υπήρχε ανά 600 μέτρα ένας πύργος, πλέον κάθε πύργος έχει ευθύνη 200 μέτρων εκατέρωθεν. Άρα μια παραλία που είχε δυο πύργους, τώρα θα πάει στους τρεις  και από αυτήν την αλλαγή προκύπτει επιπλέον αύξηση θέσεων εργασίας ναυαγοσωστών. Ακόμη, εάν σε μια παραλία υπάρχουν τρεις πύργοι πρέπει να μπει και ένας ακόμη ναυαγοσώστης, ενώ ο κάθε δήμος θα πρέπει να προσλαμβάνει υποχρεωτικά συν δύο ακόμη ναυαγοσώστες για περιπολικό σκάφος το οποίο θα έχει την ευθύνη όλων των πολυσύχναστων παραλιών του δήμου, υποστηρίζοντας τους ναυαγοσώστες και από τη θάλασσα. Επίσης, πλέον, μια παραλία χαρακτηρίζεται πολυσύχναστη (οπότε απαιτείται τοποθέτηση ναυαγοσώστη) εάν έχει έστω και για μια μέρα 300 άτομα (από 500 που ίσχυε). Γενικότερα η αύξηση του τουρισμού στη χώρα μας αυξάνει και τις ανάγκες. “Κολυμπάνε περισσότεροι στις θάλασσες άρα έχουμε και περισσότερες πιθανότητες να έχουμε ατυχήματα”, όπως λέει χαρακτηριστικά ο κ. Γιοβανίδης.

Ποιοι μπορούν να γίνουν ναυαγοσώστες

“Μιλάμε δηλαδή για μια έκρηξη θέσεων εργασίας σε όλη τη χώρα“, τονίζει ο κ. Γιοβανίδης, διευκρινίζοντας ότι για να γίνει κάποιος ναυαγοσώστης δεν απαιτείται να είναι στα ΤΕΦΑΑ. Χρειάζεται να είναι από 18-45 ετών, να ολοκληρώσει ναυαγοσωστική σχολή (απαιτούνται 15 ημέρες) και σχολή ταχυπλόων (5 ημέρες) και μετά απαιτείται να δώσει εξετάσεις στο αρμόδιο υπουργείο. Το κόστος είναι 700 ευρώ, ενώ εάν κοπεί κάποιος έχει πλέον το δικαίωμα να δώσει και πάλι ακόμη και την επόμενη ημέρα. “Το κράτος προσπαθεί με αυτόν τον τρόπο να επανδρώσει τις παραλίες του”, σύμφωνα με τον κ. Γιοβανίδη.

Πρέπει κατά τον ίδιο να γίνει γνωστό ότι “υπάρχει μια δουλειά με μέσο μισθό από 900-1500 ευρώ, 7ωρη απασχόληση, ενώ, συνήθως, όλοι έχουν διαμονή και οι περισσότεροι έχουν και διατροφή, τα ρεπό τους και ένσημα”. “Να γίνει και στην Ελλάδα κάποια στιγμή αυτό που χρόνια κάνουν στο εξωτερικό, όπως στην Καλιφόρνια, τη Νέα Ζηλανδία την Αυστραλία και αλλού, όπου οι φοιτητές το καλοκαίρι εργάζονται ως ναυαγοσώστες”, όπως λέει. Στην Ελλάδα, οι ναυαγοσωστικές σχολές είναι περίπου 15 κατανεμημένες σε όλη τη χώρα και κατά τον κ. Γιοβανίδη επαρκούν.

Πηγή Άρθρου

Nikos Giovanidis
Author: Nikos Giovanidis

Ο Νίκος Γιοβανίδης είναι Διευθυντής της ΕΝΑΚ - Ελληνική Ναυαγοσωστική Ακαδημία, με πάνω από τριάντα χρόνια ενεργής ενασχόλησης με την Ναυαγοσωστική.

Μετάβαση στο περιεχόμενο