Skip to main content

Στις 17 Νοεμβρίου προκηρύχθηκε διεθνής διαγωνισμός από το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την εξυπηρέτηση δρομολογιακών γραμμών με σύναψη σύμβασης ή συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας δρομολογιακής περιόδου 2023 – 2024. Ο προκήρυξη του διαγωνισμού δόθηκε στην δημοσιότητα με μεγάλη καθυστέρηση καθώς η νέα δρομολογιακή περίοδο ξεκίνησε την 1η Νοεμβρίου 2023. Το φυσιολογικό θα ήταν όλες οι διαδικασίες για την ανάδειξη των εταιρειών και των πλοίων που θα εξυπηρετήσουν κάθε γραμμή να είχαν ολοκληρωθεί πριν τις 31 Οκτωβρίου. Το ενδιαφέρον στοιχείο της προκήρυξης, σε σχέση με τις άγονες γραμμές του Βορείου Αιγαίου, είναι οι προσεγγίσεις στα λιμάνια του Σιγρίου και της Άνδρου. Ο διακηρυγμένος στόχος της κυβέρνησης για τερματισμών των μονοετών συμβάσεων για τις άγονες γραμμές και πραγματοποίηση διαγωνισμού για πολυετείς συμβάσεις, για ακόμη μια χρονιά δεν υλοποιήθηκε.

Ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί την 27 Δεκεμβρίου 2023, ημέρα Τετάρτη και ώρα 10:00 π.μ. στο κτίριο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (Ακτή Βασιλειάδη – Πύλες Ε1-Ε2), παρουσία της προβλεπόμενης από την προκήρυξη Επιτροπής. Οι ενδιαφερόμενοι που επιθυμούν να λάβουν μέρος στο διαγωνισμό οφείλουν να υποβάλουν μέχρι την παραπάνω ημέρα και ώρα τις προσφορές τους με τα έγγραφα και δικαιολογητικά που αναφέρονται στα παραρτήματα Ι, ΙΙ, ΙΙI και IV της προκήρυξης. Προσφορές που κατατίθενται από τους ενδιαφερόμενους μετά την παραπάνω ημερομηνία και ώρα, είναι εκπρόθεσμες και επιστρέφονται στον ενδιαφερόμενο από την Υπηρεσία που διενεργεί τον διαγωνισμό.

Η εκτιμώμενη δαπάνη μέχρι 31 Οκτωβρίου 2024 κυμαίνεται από 132 – 154 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α. 24%, ανάλογα με την κατηγορία των προσφερόμενων πλοίων.

Οι σημαντικότερες από τις άγονες γραμμές του Βορείου Αιγαίου που προκηρύχθηκαν με τον συγκεκριμένο διαγωνισμό είναι:

– Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Βαθύ Σάμου και επιστροφή. Ένα δρομολόγιο την εβδομάδα καθ’ όλη τη διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου.

– Καβάλα – Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Βαθύ Σάμου – Άγιος Κηρυκο και επιστροφή. Ένα δρομολόγιο την εβδομάδα καθ’ όλη τη διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου, με την υποχρέωση προσέγγισης του πλοίου στη νήσο Πάτμο, άνευ μισθώματος, κατά το χρονικό διάστημα από 03-06-2024 έως 01-09-2024 (σύνολο 13 εβδομάδες).

 Καβάλα – Λήμνος – Μυτιλήνη ή Σιγρι Λέσβου – Χίος – Καρλόβασι και επιστροφή. Ένα δρομολόγιο την εβδομάδα για το χρονικό διάστημα θερινής περιόδου από 03-06-2024 έως 01-09-2024 (σύνολο13 εβδομάδες).

– Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος και επιστροφή. Τρία δρομολόγια την εβδομάδα καθ’ όλη τη διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου, με υποχρέωση ελεύθερης προσέγγισης των δρομολογίων προς Καβάλα άνευ καταβολής μισθώματος και με τη δυνατότητα προσέγγισης στην Άνδρο σε ένα δρομολόγιο άνευ καταβολής μισθώματος.

– Λαύριο – Μεστά Χίου – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος και επιστροφή. Ένα δρομολόγιο την εβδομάδα για το χρονικό διάστημα από 03-06-2024 έως 01-09-2024 (σύνολο 13 εβδομάδες), με υποχρέωση ελεύθερης προσέγγισης των δρομολογίων προς Καβαλα άνευ καταβολής μισθώματος, με δυνατότητα προσέγγισης σ’ έναν ενδιάμεσο λιμένα μετά από σύμφωνη γνώμη του Σ.Α.Σ.

πηγή

Nikos Giovanidis
Author: Nikos Giovanidis

Ο Νίκος Γιοβανίδης είναι Διευθυντής της ΕΝΑΚ - Ελληνική Ναυαγοσωστική Ακαδημία, με πάνω από τριάντα χρόνια ενεργής ενασχόλησης με την Ναυαγοσωστική.

Leave a Reply

Μετάβαση στο περιεχόμενο