Skip to main content

«ΣΤΑ ΚΑΓΚΕΛΑ» ΟΙ ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ

Στα κάγκελα” είναι ακτοπλοϊκές εταιρίες της χώρας, εταιρείες rent a car, φορείς του τουρισμού, ξενοδόχοι αλλά και άλλοι επαγγελματικοί κλάδοι, εξαιτίας μιας νέας εγκυκλίου του Υπουργείου Ναυτιλίας, σύμφωνα με την οποία απαγορεύεται να ταξιδέψουν με τα πλοία  όλα τα οχήματα εναλλακτικών καυσίμων, δηλαδή όσα χρησιμοποιούν υγραέριο, φυσικό αέριο, τα ηλεκτρικά, αλλά και τα υβριδικά κάθε είδους.

Πρόκειται ουσιαστικά για μία εγκύκλιο που βάζει φρένο στο μέλλον, δημιουργώντας παράλληλα τεράστια προβλήματα, κυρίως οικονομικής φύσης, σε όσους έχουν τα οχήματα της κατηγορίας αυτής στην οποία τίθενται και οι περιορισμοί. Κι αν σκεφτεί κανείς ότι βάσει στοιχείων οι πωλήσεις των οχημάτων αυτής της κατηγορίας ολοένα και αυξάνονται, γίνονται αντιληπτά τα εμπόδια που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι πλευρές που θίγονται από την εξέλιξη αυτή.

Η εγκύκλιος που προκαλεί μεγάλες αντιδράσεις απαγορεύει στα οχήματα αυτά να ταξιδέψουν ασυνόδευτα, θέτοντας συγκεκριμένους περιορισμούς αλλά και πονοκέφαλο στους κατόχους τους. Και είναι οξύμωρο το γεγονός ότι από τη μία η πολιτεία στοχεύει στη μετάβαση σε πιο καθαρές μορφές μετακίνησης και από την άλλη περιορίζει τις μεταφορές με τα πλοία  των οχημάτων αυτών.

Η εν λόγω εγκύκλιος εκδόθηκε πριν από περίπου δύο εβδομάδες, αναφέρει ότι τα οχήματα αυτά δεν θα πρέπει να ταξιδεύουν ασυνόδευτα, δημιουργώντας πολλά ερωτήματα αλλά και εμπόδια σε συγκεκριμένους επαγγελματικούς κλάδους, αλλά και σε ιδιοκτήτες αυτής της κατηγορίας οχημάτων. Μάλιστα, εκείνοι που θίγονται περισσότερο είναι οι κάτοικοι των νησιών, μάλιστα έχουν εκφραστεί πολλά παράπονα, αφού με άλλο καράβι θα πρέπει να ταξιδέψει ο ενδιαφερόμενος και με άλλο το όχημά του. Ιδιαίτερα ανήσυχοι είναι και οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων rent a car, οι οποίοι θα πρέπει επίσης να πληρώσουν περισσότερα χρήματα για τη μεταφορά των οχημάτων τους.

Ο κ. Δ. Γιαλεσάκης
Ο κ. Δ. Γιαλεσάκης

Όμως πέρα από τα ασυνόδευτα οχήματα, η εγκύκλιος του Υπουργείου ορίζει επίσης ότι  στα οχήματα εναλλακτικών καυσίμων θα πρέπει μετά τη φόρτωση να τοποθετείται ειδική ένδειξη, ενώ θα απαγορεύεται πλήρως η φόρτωση αν υπάρχει πρόβλημα στην τροφοδοσία (αυτό αφορά κυρίως οχήματα υγραερίου και φυσικού αερίου). Γι’ αυτή την περίπτωση την αποκλειστική ευθύνη έχει ο ιδιοκτήτης του οχήματος, οπότε αν συμβεί κάποιο ατύχημα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού το οποίο οφείλεται σε πρόβλημα στην τροφοδοσία, θα υπάρχουν και οι ανάλογες επιπτώσεις.

Για τη σωστή φόρτωση θα υπολογίζεται ότι ένα ηλεκτρικό όχημα ζυγίζει 25% περισσότερο από ένα αντίστοιχο θερμικό. Ακόμα, θα πρέπει να αγοραστεί ειδικός εξοπλισμός πυρόσβεσης, αλλά και να εκπαιδευτεί κατάλληλα το προσωπικό.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στελέχη του Λ.Σ που ρωτήθηκαν ανέφεραν ότι δεν έχουν κάποια σχετική ενημέρωση και ενδεχομένως ο έλεγχος να γίνεται από τις ακτοπλοϊκές εταιρίες και όχι από τo προσωπικό των λιμεναρχείων.

Δημοσιογραφικές πληροφορίες αναφέρουν ότι ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αυτοκινήτων με επιστολή του ζητά από το Υπουργείο να δει ξανά το θέμα, καθώς ήδη υπάρχουν προβλήματα και αντιδράσεις.

Η «Π» απευθύνθηκε για το θέμα στον διευθυντή πρακτορείου Ηρακλείου της ΑΝΕΚ Blue Star  Δημήτρη Γιαλεσάκη, ο οποίος μας είπε «πράγματι έχουν προκληθεί πολλές αντιδράσεις, αφού το μεγαλύτερο μέρος των μεταφερόμενων οχημάτων ανήκει σε αυτή την κατηγορία. «Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες είναι σε επαφή με το Υπουργείο Ναυτιλίας και περιμένουμε να βρεθεί λύση στο πρόβλημα που έχει προκύψει. Είμαστε σε αναμονή, περιμένουμε διευκρινίσεις από το Υπουργείο. Πιστεύω ότι αυτή την εβδομάδα θα έχουμε ενημέρωση» αναφέρει.

πηγή

Nikos Giovanidis
Author: Nikos Giovanidis

Ο Νίκος Γιοβανίδης είναι Διευθυντής της ΕΝΑΚ - Ελληνική Ναυαγοσωστική Ακαδημία, με πάνω από τριάντα χρόνια ενεργής ενασχόλησης με την Ναυαγοσωστική.

Leave a Reply

Μετάβαση στο περιεχόμενο